Salgsvilkår

Sist oppdatert: 12. november 2025

1. Betaling

Visionmedia tilbyr følgende betalingsmetoder:

  • Vipps: Betaling skjer umiddelbart via Vipps-appen
  • Faktura: Betaling skjer innen 14 dager etter fakturering
  • Kortbetaling: Betaling skjer umiddelbart via kort

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og er eksklusiv mva. Mva legges til i henhold til gjeldende satser.

For abonnementstjenester faktureres tjenesten månedlig i forkant. Faktura sendes på e-post til den oppgitte e-postadressen.

Ved forsinket betaling kan det påløpe renter og inkassogebyrer i henhold til lov om forsinkelsesrenter.

2. Angrerett

Du har angrerett i henhold til forbrukerkjøpsloven når du handler tjenester fra Visionmedia.

Angrefrist: Du har 14 dager angrefrist fra den dag du inngikk avtalen eller fra den dag tjenesten ble levert, avhengig av hva som inntreffer først.

Hvordan benytte angreretten: Du kan benytte angreretten ved å sende oss en tydelig melding (f.eks. e-post til kontakt@visionmedia.no) om at du angrer kjøpet. Du kan også bruke vårt standard angrefristskjema, men dette er ikke påkrevd.

Konsekvenser ved angring: Hvis du angrer kjøpet, skal vi betale tilbake alle betalinger vi har mottatt fra deg uten unødig opphold og senest 14 dager fra den dag vi mottok meldingen om at du benytter angreretten. Vi kan imidlertid holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varene tilbake, eller du har dokumentert at du har sendt varene tilbake, avhengig av hva som inntreffer først.

Unntak fra angrerett: Angreretten gjelder ikke for tjenester som er fullstendig utført med din uttrykkelige samtykke og hvor du har bekreftet at du har mistet angreretten når tjenesten er fullstendig utført.

3. Retur og refusjon

Siden vi primært leverer digitale tjenester, gjelder returregler primært for fysiske produkter (hvis noen).

Retur av digitale tjenester: For digitale tjenester som allerede er levert, kan retur ikke gjennomføres på tradisjonelt vis. I slike tilfeller benytter du deg av angreretten som beskrevet over.

Refusjon: Ved retur eller angring vil refusjon skje til samme betalingsmetode som du benyttet ved kjøp, med mindre du uttrykkelig har akseptert noe annet. Du vil ikke påløpe noen ekstra kostnader ved refusjon.

Refusjonstid: Refusjon vil skje innen 14 dager fra vi mottok meldingen om at du benytter angreretten eller returnerer produktet.

4. Klagehåndtering

Hvis du er misfornøyd med tjenesten eller produktet du har kjøpt, har du rett til å klage.

Hvordan klage: Send klagen til oss på e-post til kontakt@visionmedia.no eller skriftlig til vårt postadresse. Klagen skal inneholde en beskrivelse av problemet og hva du ønsker at vi skal gjøre for å løse det.

Klagefrist: Du må klage innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Klagen må være mottatt av oss senest to år etter at du mottok tjenesten/produktet.

Vår behandling av klagen: Vi vil behandle klagen din så raskt som mulig og senest innen 14 dager. Vi vil gi deg svar på e-post eller skriftlig.

Forbrukertvistutvalget: Hvis vi ikke kommer til enighet, kan du klage til Forbrukertvistutvalget. Du finner mer informasjon på www.forbrukertvistutvalget.no.

EU-klageportalen: Hvis du er forbruker bosatt i EU, kan du også sende inn klage via EU-klageportalen: https://ec.europa.eu/consumers/odr

5. Levering

Leveringstid: Leveringstid varierer avhengig av tjenesten. For digitale tjenester starter leveringen vanligvis umiddelbart etter betaling. For mer komplekse tjenester vil leveringstid bli oppgitt ved bestilling.

Leveringsmetode: Tjenester leveres digitalt via e-post eller gjennom vårt kundeportal. Fysiske produkter sendes med post eller bud.

Forsinkelse: Hvis leveringen blir forsinket, vil vi informere deg så snart som mulig. Du har rett til å heve kjøpet hvis forsinkelsen er vesentlig.

6. Personvern

Visionmedia behandler personopplysninger i henhold til personvernloven og GDPR. Du har rett til innsyn, retting, sletting og klage ved behandling av personopplysninger.

For mer informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger, se vår personvernerklæring.

7. Kontaktinformasjon

Visionmedia
E-post: kontakt@visionmedia.no
Telefon: +47 992 97 636

For spørsmål om salgsvilkårene, vennligst kontakt oss på e-post eller telefon.

Kontakt oss