Mennesker stopper opp når de ser noe de ikke er vant til. Dronefilm gir perspektiver som skiller seg ut i en hverdag full av generisk innhold. Her er hvordan (og hvorfor) du skal bruke dronefilm i markedsføringen.

300%
Høyere engagement enn standard video
96%
Av folk husker dronefilm bedre
89%
Økning i time-on-site med drone-video

Hvorfor Dronefilm Fungerer i Markedsføring

1. Visuell Impact

Luftperspektiver fanger oppmerksomheten umiddelbart. Det er annerledes, det er storslått, og det er vanskelig å skrolle forbi.

2. Storytelling

Droner lar deg fortelle historier på nye måter:

  • Vis skala og omfang (stor fabrikk, eventlokale, eiendom)
  • Kontekst (hvor ligger stedet i forhold til omgivelser?)
  • Bevegelse og dynamikk (følg bil, person, produkt)
  • Før/etter-dokumentasjon (bygg, landskap, prosjekter)

3. Differensiering

Mens konkurrentene bruker stock photos, bruker du spektakulære luftbilder. Det bygger merkevare og tillit.

4. Allsidighet

Én droneopptak kan gi:

  • Hero-video til hjemmeside
  • 20+ korte klipp til sosiale medier
  • Stillbilder til annonser og print
  • B-roll til andre videoprosjekter